LEAN i Service- og administrationsvirksomheder

2 dages introduktionskursus hvor der, gennem en grundig introduktion til de grundlæggende principper i Lean samt værdistrømsanalyse og værktøjer, arbejdes målrettet mod at give kursisten konkrete, anvendelige værktøjer til brug i service- og administrationsvirksomheder..

yderligere info kan fås på tlf. 7027 2326 eller via mail til: mail@segment.dk.

DETALJER

LEAN handler om at skabe større værdi med færre ressourcer. Dette opnås ved at øge fokus på
Produktiviteten samt ved forenkling og effektivisering af arbejdsprocesserne-"WORK SMARTER
-NOT HARDER".

Hvis I som virksomhed ønsker at bestille 10 pax eller flere, så kan dato, indhold og lokalitet tilrettes efter jeres specifikke virksomheds ønsker og behov. I den forbindelse kan yderligere info fås direkte hos kursusleder Michael Hansen på tlf. 2324 2673 eller via mail til:
mh-visionconsulting@outlook.dk

Introduktionskurset indeholder følgende elementer:

  • Intro til LEAN, historierne bag og hvor er LEAN i dag.
  • Hvordan kan LEAN anvendes i service- og administrationsvirksomheder og hvilke resultater kan vi forvente?
  • De vigtigste principper i LEAN.
  • LEAN som ideel værdistrøm.
  • Forskellen mellem værdiskabende og ikke-værdiskabende aktiviteter samt hvordan disse
    Influerer på effektiviteten og lønsomhed.
  • De 5x S i LEAN og deres vigtighed.
  • 7 former for spild, herunder hvorledes de identificeres og minimeres.
  • Løbende forbedringer- "Kaizen" - og hvordan tavlemødeme fastholder denne forbedringsproces.
  • LEAN værktøjer og forskellige teknikker til anvendelse.
  • Visualisering af virksomhedens mål.
  • Synlig ledelse samt synliggørelse af forløb og daglig anvendelse.
  • Prioritering af forbedringsforslag.
  • Hvordan kan kursisten opbygge sit eget LEAN Projekt?
  • Introduktion til læring gennem LEAN samt erfaringer og faldgrubber i forbindelse med gennemførelse af LEAN projekt.

Bestil LEAN i Service- og administrationsvirksomheder



Felter markeret med en * skal udfyldes