LEAN i Service- og administrationsvirksomheder
2 dages introduktionskursus hvor der, gennem en grundig introduktion til de grundlæggende principper i Lean samt værdistrømsanalyse og værktøjer, arbejdes målrettet mod at give kursisten konkrete, anvendelige værktøjer til brug i service- og administrationsvirksomheder..yderligere info kan fås på tlf. 7027 2326 eller via mail til: mail@segment.dk.
DETALJER
LEAN handler om at skabe større værdi med færre ressourcer. Dette opnås ved at øge fokus på
Produktiviteten samt ved forenkling og effektivisering af arbejdsprocesserne-"WORK SMARTER
-NOT HARDER".
Hvis I som virksomhed ønsker at bestille 10 pax eller flere, så kan dato, indhold og lokalitet tilrettes efter jeres specifikke virksomheds ønsker og behov. I den forbindelse kan yderligere info fås direkte hos kursusleder Michael Hansen på tlf. 2324 2673 eller via mail til:
mh-visionconsulting@outlook.dk
Introduktionskurset indeholder følgende elementer:
- Intro til LEAN, historierne bag og hvor er LEAN i dag.
- Hvordan kan LEAN anvendes i service- og administrationsvirksomheder og hvilke resultater kan vi forvente?
- De vigtigste principper i LEAN.
- LEAN som ideel værdistrøm.
- Forskellen mellem værdiskabende og ikke-værdiskabende aktiviteter samt hvordan disse
Influerer på effektiviteten og lønsomhed. - De 5x S i LEAN og deres vigtighed.
- 7 former for spild, herunder hvorledes de identificeres og minimeres.
- Løbende forbedringer- "Kaizen" - og hvordan tavlemødeme fastholder denne forbedringsproces.
- LEAN værktøjer og forskellige teknikker til anvendelse.
- Visualisering af virksomhedens mål.
- Synlig ledelse samt synliggørelse af forløb og daglig anvendelse.
- Prioritering af forbedringsforslag.
- Hvordan kan kursisten opbygge sit eget LEAN Projekt?
- Introduktion til læring gennem LEAN samt erfaringer og faldgrubber i forbindelse med gennemførelse af LEAN projekt.
INFORMATIONER
Kursus nummer: 120021
Varighed: 2 dage
Pris: kr. 6.000,- (eksl. moms)
TILMELDING
Kurser med afholdelses garanti markeres med: