Enabling and Managing Office 365

Dette kursus handler om den grundlæggende implementering og konfiguration af Office 365 Services, hvilket bl.a. omhandler oprettelse af ny organisation i Office 365.

Følgende 5 punkter dækker over en række moduler, der gennemgår de emner der er målet for testen: 

  • Manage clients and end-user devices
  • Provision SharePoint Online site Collections
  • Configure Exchange Online and Skype for Business Online for end-users
  • Plan for Exchange Online and Skype for Business Online
  • Configure and Secure Office 365 services

 

Kurset er opbygget over en lang række moduler. Hvert af disse moduler består af følgende elementer:

  • Video, hvor emnet beskrives og demonstreres via virtuelle maskiner i Hyper-V
  • PowerPoint fra videoen (kan downloades)
  • Test spørgsmål. Til hvert modul er der nogle test spørgsmål, som kan bruges til at tjekke om modulets emne er forstået
  • Øvelsesmanual. Bruges til at lave øvelser i det pågældende emne
  • Eventuelt andre downloads

DETALJER

Modul 1: Introduktion

En kort introduktion af instruktøren og af kurset.


Modul 2: Oprettelse af labmiljø

I dette modul opretter du et labmiljø, hvori du kan lave de tilhørende øvelser.

Da Office 365 er en Cloud service er det en forudsætning for at kunne lave øvelserne, at de virtuelle maskiner kan kontakte services på internettet.

Ligeledes vil det være en forudsætning, at der kan laves en forbindelse fra internettet til en af de virtuelle maskiner, hvis alle øvelser skal kunne udføres.


Modul 3: Planning and provisioning – part 1

Dette modul beskriver i overordnet punkter, hvad Office 365 er og hvilke produkter Office 365 suiten består af.

  • Office 365 Core services
  • Office 365 additional services
  • Subscriptions
  • Admin centre


Modul 4: Planning and provisioning – part 2

I dette modul skal vi se på, hvordan man opretter en ny organisation i Office 365. 

Dette moduler gennemgår følgende punkter:

  • Provisioning an Office 365 tenant
    • Creating an Office 365 tenant
    • Office 365 tenant options
    • Planning for custom domains
    • Adding a custom domain for Office 365
    • Planning DNS zones for custom domains
    • Configuring DNS records for custom domains
    • Managing feature updates

  • Planning a pilot deployment
    • Comparing an Office 365 pilot to the traditional deployment process
    • Overview of the Office 365 pilot phase
    • Gathering customer requirements
    • Identifying customer constraints
    • Identifying pilot users
    • Evaluating the pilot deployment
    • Planning the production deployment
    • Overview of deployment tools
    • Using Microsoft FastTrack for Office 365 onboarding

 

Modul 5: Lab 1 video – optional

Dette moduler omhandler ikke nye emner i Office 365, men er en video af Lab 1, som blev udført i forbindelse med modul 4.

Hvis det ikke er muligt at skabe internet adgang til og fra de virtuelle maskiner, så kan man ved at se denne video af lab 1, få en fornemmelse af de opgaver der skal udføres for at oprette en Office 365 subscription.

Videoen er valgfri, men kan selvfølgelig ses af alle.


Modul 6: Managing Office 365 users

I dette modul kigger vi på følgende emner:

  • Managing user accounts and licenses
    • User account types
    • Creating user accounts
    • Managing user licenses
    • Managing user accounts
    • Deleting and recovering user accounts

  • Managing passwords and authentication
    • Password policy options
    • Self-service password management
    • Multi-factor authentication
    • Planning password policies and authentication

 

Modul 7:  Lab 2 video – optional

Dette moduler omhandler ikke nye emner i Office 365, men er en video af Lab 2, som blev udført i forbindelse med modul 6.

Hvis det ikke er muligt at skabe internet adgang til og fra de virtuelle maskiner, så kan man ved at se denne video af lab 2, få en fornemmelse for hvordan man opretter og administrerer brugere og passwords i Office 365.

Videoen er valgfri, men kan selvfølgelig ses af alle.

 

Modul 8: Managing security groups and Administrative Roles

I dette modul ser vi på administration af grupper - både ved brug af portalen og ved brug af PowerShell. Ligeledes ser vi på Administrative roller.

Følgende emner behandles:

  • Managing security groups in Office 365
    • Overview of groups in Office 365
    • Creating and configuring groups
    • Deleting groups

  • Managing Office 365 users and groups with Windows PowerShell
    • Overview of managing Office 365 by using Windows PowerShell
    • Managing users and licenses by using Windows PowerShell
    • Managing groups by using Windows PowerShell
    • Importing users and groups by using Windows PowerShell
    • Managing users and groups by using Windows PowerShell scripts
    • Configuring password policies by using Windows PowerShell

  • Configuring administrative access
    • Office 365 administrator roles
    • Assigning administrator roles
    • Planning delegated administration


Modul 9: Lab 3 video – optional

Dette moduler omhandler ikke nye emner i Office 365, men er en video af Lab 3, som blev udført i forbindelse med modul 8.

Hvis det ikke er muligt at skabe internet adgang til og fra de virtuelle maskiner, så kan man ved at se denne video af lab 3, få en fornemmelse af de opgaver der skal udføres for at administrere grupper samt administrere brugere og grupper med PowerShell. Derudover ser vi på administrative roller.

Videoen er valgfri, men kan selvfølgelig ses af alle.


Modul 10: Configuring client connectivity to Office 365

I dette modul kigger vi på følgende:

  • Planning for Office 365 clients
    • Overview of Office 365 clients
    • New features in Office 2016
    • Office Online
    • Office 365 mobile clients
    • Overview of Office 2016 for Mac

  • Planning connectivity for Office 365 clients
    • Requirements for network infrastructure
    • Requirements for network bandwidth
    • Tools for evaluating network connectivity
    • What is Autodiscover?
    • How Outlook and Skype for Business use Autodiscover
    • DNS records required for Autodiscover
    • Troubleshooting client connectivity

  • Configuring connectivity for Office 365 clients
    • Configuring Outlook
    • Configuring Skype for Business
    • Working with Office Online
    • Configuring the OneDrive for Business client
    • Managing mobile devices


Modul 11: Lab 4 video – Optional

Dette moduler omhandler ikke nye emner i Office 365, men er en video af Lab 4, som blev udført i forbindelse med modul 10.

Hvis det ikke er muligt at skabe internet adgang til og fra de virtuelle maskiner, så kan man ved at se denne video af lab 4, få en fornemmelse af klient forbindelser til Office 365.

Videoen er valgfri, men kan selvfølgelig ses af alle.


Modul 12: Planning for directory synchronization

I dette modul ser vi på, hvordan man planlægger directory synkronisering mellem et on-premise Active Directory og Azure Active Directory.

Følgende emner behandles:

  • Office 365 authentication options
  • Overview of directory synchronization
  • Planning directory synchronization
  • Prerequisites for directory synchronization
  • Preparing for directory synchronization
  • Configuring a tenant for directory synchronization

Der er ingen øvelse til dette modul.


Modul 13: Implementing directory synchronization

I dette modul fortsætter vi med at se på directory synkronisering. Hvor vi i det foregående modul så på planlægningen af directory synkronisering, så vil vi i dette modul udføre implementeringen af dette.

Følgende emner behandles:

  • Implementing directory synchronization by using Azure AD Connect
  • Managing Office 365 identities with directory synchronization



Modul 14: lab 5 video – optional

Dette moduler omhandler ikke nye emner i Office 365, men er en video af Lab 5, som blev udført i forbindelse med modul 12 og 13.

Hvis det ikke er muligt at skabe internet adgang til og fra de virtuelle maskiner, så kan man ved at se denne video af lab 5, få en fornemmelse for de opgaver, der skal udføres for at planlægge og oprette directory synkronisering mellem et On-Premise Active Directory og Azure Actory Directory.

Videoen er valgfri, men kan selvfølgelig ses af alle.

 

Modul 15: Planning and deploying Office 365 ProPlus

I dette modul ser vi på, hvordan brugerne selv kan installere Office og andre applikationer. Endvidere ser vi på, hvordan man som virksomhed kan kontrollerer installationen af Office 365 ProPlus.

Følgende emner behandles:

  • Overview of Office 365 ProPlus
  • Planning and managing user-driven Office 365 ProPlus deployments
  • Planning and managing centralized deployments of Office 365 ProPlus

 

Modul 16: Lab 6 video – optional

Dette moduler omhandler ikke nye emner i Office 365, men er en video af Lab 6, som blev udført i forbindelse med modul 15.

Hvis det ikke er muligt at skabe internet adgang til og fra de virtuelle maskiner, så kan man ved at se denne video af lab 6, få en fornemmelse af hvordan man installerer Office 365 både som bruger og som virksomhed.

Videoen er valgfri, men kan selvfølgelig ses af alle.

Firma
Kontaktperson
Fakturering
Deltagerer: 0

Noter